Arthur Christmas + bra dagar

2011-12-23 kl 17:36:43
Emmy sitter och slår in julklappar nu, och jag sitter och gör mest ingenting. Annie är på gymmet. Så jag sitter här... Det ösregnar ute, så det var skönt att Emmy och jag var ute tidigare.

Emmy och jag drog ner till Camden, jag föreslog Starbucks, och hon skulle även köpa någon sista julklapp till föräldrarna. Det klarade vi av rätt fort, sen drog vi ner till Starbucks nere vid Camden High Street, alltså nere vid marknaden typ. Det var mysigt och jag tog en god gingerbread latte. Sen gick vi runt lite på marknaden innan vi tog bussen hem igen. Rätt bra dag!

Igår var vi på bio också, bara Emmy och jag då med. Arthur Christmas blev det, har längtat efter att få se den! Och den var trevlig och rolig faktiskt. Jag gottade till det ordentligt och köpte både glass (Ben & Jerry's cookie dough) och lite popcorn (men bara en barnmeny, helt lagom dock). Känner att det är lite upp och ner här varje dag, men de senaste dagarna nu har varit trevliga. Skönt det. Det är väl en invänjningsperiod och tjejerna försöker testa mig en del.

Känns lite konstigt att det är julafton imorgon. Det har varit ca 10-12 grader här de senaste tre dagarna, det är också lite galet. Men jag gillar det, gillar inte att frysa! Ikväll ska jag ut och köpa sista julklappen, ett paket pepparkakor då. Sen är jag klar för julen tror jag...


Emilie
Iiih, jag såg din kommentar typ när jag fick den i juli men oj vad det blev segt med att svara. So sorry.



Nu har jag äntligen börjat blogga igen så jag kände ingen anledning att inte svara på kommentaren :)



Jo tack det är bra, har vart hemma sedan i maj vilket vart väldigt trist. Eller tja, fick körkort (fiiiinalllyyyyy), pojkvän (also fiiiinaaaallllyyy), jobb på akademibokhandeln (lycka) och pluggar global utveckling :) Så så hemskt är ju inte livet. Hälsade på skolan i oktober. Hade så kul. Planerar att åka tillbaka som Graduate student så snart jag är klar med studierna här. Och hälsa på regelbundet såklart.



Ser att du åkt till London :) Hur är det där? Har nyss hittat hit så jag ska snoka runt lite, men du får gärna berätta :)



Jo jag stannade bara ett år, som sagt for now, och det var ett underbart år det. Det blev lite negativt i början med krashande datorn och depresionen och så, men sista terminen, åh. Ska försöka blogga om allt. Eller inte försöka, jag ska för jag vill minnas det.



Hur kändes det för dig att komma hem igen? Och att sen åka iväg?



Haha, jag såg också Arthur Christmas, den var mycket sötare än jag tänkt mig. Höll dock på att ramla av stolen av skratt när jag fick reda på att den hette "Arthur och Julklappsruschen" på svenska X)



Kram på dig.
2012-02-10 kl 14:26:03
Blogg/hemsida: http://onceuponatimee.blogg.se/

Skriv en kommentar här:



Namn:
Spara info?

E-postadress: (bara jag som ser)


Din blogg/hemsida:


Kommentar:


Louise heter jag, 22 år. I slutet av november packade jag ihop mina grejer i en resväska och åkte till London, för att jobba som au pair. Bor i en familj som har två tjejer på 11 och 13 år. Här får du följa mina dagar i storstaden!

dagar i London