Thank God for smartphones

2011-12-08 kl 22:12:06
Min värdmamma frågade mig för några dagar sen om jag skulle ha lust att åka och köpa en lampa åt henne. Det betyder ju lite sightseeing och något att göra för min del, så jag sa att jag gärna gör det. Imorse fick jag en karta och namn på lampa. Skulle inte vara så svårt att hitta till Habitat på Tottenham Court Road.

Jag tyckte jag hade kollat kartan rätt bra, på datorn också. Visste att det var nära tunnelbanestationen osv. Jag kunde ta 29an, bussen jag alltid tar typ, direkt här hemifrån och dit ner. Det börjar med att bussen inte är "vanlig", utan istället för att gå mot Trafalgar Square som den ska göra, så är slutstationen Warren St. Och jag skulle längre än det. Så jag byter buss inne i Camden, till en som går ungefär samma väg. Går av vid Tottenham Court Road. Vilket jag inte skulle ha gjort. För egentligen var det inte den tunnelbanestationen, utan det var 2 stationer tidigare. Smart att inte ha kollat vilken station det är, utan bara att det är en station nära där... Och när jag gick av så gick jag lite på måfå åt ett håll, för jag trodde att jag hittade själv... Och vips, så var jag nästan 2 tube stations ifrån målet! Men upp med mobilen, kolla Google maps, aktivera GPS, och då gick allt väldigt bra sen.

Gick bara tillbaka en liten bit och så hittade jag affären. Den var stor, så det var inte svårt att missa... Alltså det var galet stort. Det var typ som IKEA. Och samma typ av grejer också, fast typ, bättre klass på det, och dyrare än IKEA. Typ. Men det var mysigt och jag gillade det!

Älskar att jag har sån otur med kollektivtrafiken, och att jag är lite slarvig också... Men jag lär mig ju hitta runt här iallafall!


Skriv en kommentar här:



Namn:
Spara info?

E-postadress: (bara jag som ser)


Din blogg/hemsida:


Kommentar:


Louise heter jag, 22 år. I slutet av november packade jag ihop mina grejer i en resväska och åkte till London, för att jobba som au pair. Bor i en familj som har två tjejer på 11 och 13 år. Här får du följa mina dagar i storstaden!

dagar i London