Äntligen!

2011-11-18 kl 16:57:30
Äntligen, det är verkligen rätt ord just nu. För nu ska jag snart få åka till London! Som jag har längtat och väntat. För det var i juli allt började. Eller, egentligen tidigare, för jag har velat åka till London som au pair nästan sen 2010. Men ändå.

I juli i år hade jag en klar ansökan med en förmedling som skulle ta mig till London. Jag hade hela tiden tänkt komma iväg i början av oktober, men det är bra att vara ute i tid, så att man säkert kan komma iväg. Däremot gick det slött, inte så mycket hände, och jag började ge upp hoppet. Började leta på diverse au pair-sidor på nätet, Au Pair World bland annat. Pratade med några familjer, men inget kändes jättebra.

Till slut fick jag tips om Gumtree. Vad jag visste om Gumtree innan var att man kunde hitta lägenheter i London där, men jag visste inte att det fanns jobb. Så jag gav det en chans, svarade på några annonser, hoppades. Och redan dagen efter fick jag svar från en familj! En mamma som var så trevlig, som hade lite äldre barn, ja, allt lät så himla bra. Hon ringde mig, lät extremt positiv, och det var jag med. Allt gick så fort, hon erbjöd mig jobbet dagen efter, så på knappt fem dagar har jag fått nytt hopp!

Nu flyttar jag till London! Nästa söndag redan!


Skriv en kommentar här:



Namn:
Spara info?

E-postadress: (bara jag som ser)


Din blogg/hemsida:


Kommentar:


Louise heter jag, 22 år. I slutet av november packade jag ihop mina grejer i en resväska och åkte till London, för att jobba som au pair. Bor i en familj som har två tjejer på 11 och 13 år. Här får du följa mina dagar i storstaden!

dagar i London