Klämdagar - fast åt andra hållet?

2012-01-02 kl 13:00:33
Ursäkta att det är ganska dött här. Beror mest på att jag som sagt har varit sjuk. Försökte återhämta mig till nyår, och i fredags mådde jag rätt bra. Min supermedicin från USA var bra grejer, förutom att den smakade förjävligt. Men nu sitter jag här igen, typ sjuk, och var ju nästan beredd på det faktiskt.

Mådde lite sämre på lördagen ändå, men hade inte ont i halsen utan kände mig bara lite seg. Var inget så att jag skulle strunta i nyår direkt! Sen hände det jag var beredd på ändå, för det har hänt mig innan. Man går ut fast man inte mår superbra, och tappar rösten. Nästan totalt. Blev bara lite hes först, men när klockan var runt 4:30 och vi var på väg hem kunde jag inte få fram många ord direkt..! Och nu mår jag som jag borde då efter att ha varit ute och haft kul fast jag inte var frisk. Känner mig sjuk igen, fast rösten är nästan tillbaka idag, är bara lite förkyld. I think I'll be fine. I april, typ... haha.

Blir störd på dessa klämdagar som är helgdagar fast ja... typ åt andra hållet? Här var det helgdag både dagen efter annandag jul, och även idag, eftersom att juldagen och nyårsdagen inföll på en söndag. Då får man i England en extra helgdag på slutet sen. Alltid trevligt. I Sverige är det mer tough luck, det var en söndag, nu får du jobba ändå.

Har dålig koll på Bank holidays nu i början, så jag trodde föräldrarna skulle tillbaka till jobbet idag båda två. Istället är båda hemma. Dock tyckte jag min värdmamma sa igår, att hon ville att jag skulle hjälpa till med lite grejer ändå idag. Men när jag frågade henne imorse om jag kunde göra något, sa hon att idag var det lugnt och det var inget speciellt att göra... Ööh. Antagligen missuppfattade jag henne ganska hårt igår. Annars så vet jag inte faktiskt.


Skriv en kommentar här:



Namn:
Spara info?

E-postadress: (bara jag som ser)


Din blogg/hemsida:


Kommentar:


Louise heter jag, 22 år. I slutet av november packade jag ihop mina grejer i en resväska och åkte till London, för att jobba som au pair. Bor i en familj som har två tjejer på 11 och 13 år. Här får du följa mina dagar i storstaden!

dagar i London