NYE

2012-01-03 kl 12:02:32
Mitt nyårsfirande var toppen, även om jag tappade rösten pga det. Mötte upp Angelica nere i Camden vid 18:30, och gick till en restaurang där vi bokat bord. Ett italienskt ställe, som var öppet och hade en helt okej meny. Jag åt kyckling med svampsås, och det var ok, men bäst var ändå efterrätten! Chokladmousse med jordgubbar, glass och jordgubbssås. Helt klart värdig nyårsmiddag ändå!

Efter middagen tog vi tuben ner till Embankment. Klubben vi skulle till låg precis vid tubstationen, så det skulle vara smidigt. I vanliga fall anyhow. Nu var det packat med folk, och nästan alla gator var avspärrade. Vi gick och irrade runt lite, innan Angelica ringde en kille som hon visste också skulle dit med ett gäng kompisar. Mötte upp dem snart och vips var vi ett gäng på 7 svenskar! Till slut lyckades vi hitta till klubben. Tyvärr var det så att om man gick ut sen, för att t ex titta på fyrverkerierna vid tolvslaget, så fick man inte komma tillbaka in. Skitsamma tyckte vi, klockan var bara runt 21:30 så vi tyckte ändå att vi fick valuta för pengarna.

Vid halv tolv gick vi alltså ut, i den kalla nyårsnatten, sådär 12 plusgrader och det hade slutat duggregna. Det var verkligen packat med folk på hela strandkanten runt Themsen. Men vi hade väldigt bra utsikt, och såg Big Ben och London Eye. Fyrverkerierna var riktigt nice! Inte alls besviken att vi dissade klubben för det.

Att ta sig ifrån Embankment var verkligen hemskt. Det var såå mycket folk och även om de flesta skulle åt samma håll så var det ju packat och ganska svårt att ta sig fram. Det tog oss drygt 1h att gå en sträcka som normalt borde ha tagit 15-20min. Men vi letade oss fram igenom allt, upp mot Trafalgar Square och Piccadilly. Letade efter en klubb, men det mesta kändes lite ovärt eftersom det var så dyrt. Till slut drog vi hem till en av tjejerna i gruppen, för hennes värdfamilj var inte hemma på kvällen. Hade det väldigt trevligt där och drog oss hemåt vid 4-tiden. Lyckat nyår fer sure!



Jag fick inga bra bilder för allt jag hade med mig var min kassa lilla digitalkamera. Och videon är inte min heller.


Skriv en kommentar här:



Namn:
Spara info?

E-postadress: (bara jag som ser)


Din blogg/hemsida:


Kommentar:


Louise heter jag, 22 år. I slutet av november packade jag ihop mina grejer i en resväska och åkte till London, för att jobba som au pair. Bor i en familj som har två tjejer på 11 och 13 år. Här får du följa mina dagar i storstaden!

dagar i London