December already?

2011-12-01 kl 21:56:37
Idag mår jag bättre. Känner mig lite piggare och inte direkt så sjuk. Skönt! Det största problemet nu är nog internet. Trådlösheten fungerar tyvärr inte så bra här. Äldsta tjejen, Annie, sa att hon visste att det inte fungerade vid väggen vid sängen. Det är tydligen något som stör, för så långt ifrån routern är det inte... Förra au pairen hade suttit på golvet i sitt rum. Det har jag provat också, och det funkar inte. Jag försöker på sängbordet, går inte bra det heller. Det går inte bra någonstans i mitt rum direkt. Men så fort jag sitter utanför rummet, på golvet i hallen, ja då går det bra. Ehm. Ok, sjukt irriterande. De skulle skaffa någon extragrej av något slag, som kunde göra det bättre. Jag fattade inte riktigt vad. Så vi får hoppas att det blir bra med det snart.

Imorse kom jag upp i tid, trots att min mobil dog under natten, så jag vaknade ca 15min senare än jag borde ha gjort. Hann allt jag skulle ändå som tur är. Inte så att jag behöver klä på ungarna på morgonen eller nåt... Ganska skönt att de har skoluniform också, det blir ju aldrig något tjat om vad man ska ha på sig!

Behövde inte hämta upp Emmy, yngsta tjejen, på skolan idag heller. Hon gick hem till en kompis och kom hem först runt 18:45 när jag och Annie hade maten klar.

Ok, kinda dying to see someone soon! Har lite folk på facebook som jag måste försöka tracka ner och se om man iallafall kan få hitta på något skoj i helgen.

Frida
Hej! Jag lyckades hitta din blogg från din gamla blogg och fy vad kul :) Jag har planerat i så många år att åka till London och jobba som au pair och förhoppningsvis kommer jag iväg efter studenten i juni. Jag har dock inte bestämt mig för om jag ska åka med STS eller privat. Är du nöjd med att du åkte privat? Eller kändes det läskigt innan, jag menar med att man inte har någon att ta hjälp med om saker strular och så.. Hur länge ska du vara borta? Kram
2011-12-05 kl 10:16:53

Skriv en kommentar här:



Namn:
Spara info?

E-postadress: (bara jag som ser)


Din blogg/hemsida:


Kommentar:


Louise heter jag, 22 år. I slutet av november packade jag ihop mina grejer i en resväska och åkte till London, för att jobba som au pair. Bor i en familj som har två tjejer på 11 och 13 år. Här får du följa mina dagar i storstaden!

dagar i London