Lost in Wembley

2011-12-17 kl 20:31:25
Idag har jag julshoppat lite. Det är ganska svårt att köpa julklappar till folk man känt i tre veckor! Så jag brainstormade igårkväll och imorse när jag låg i sängen ungefär, haha. Till föräldrarna var det svårt, och speciellt också eftersom att Leslie (värdmamman) förbjöd mig att köpa något till de vuxna. Heh. Så jag bestämde mig för ett "svenskt set", en flaska glögg och ett paket pepparkakor. Var får man tag på det? IKEA såklart.

Är glad att jag ändå hittar runt rätt bra med hjälp av tunnelbanan, men annars är mitt lokalsinne ganska kasst. Ca 20min restid, och sen hade jag hört att det skulle vara rätt lätt att hitta att gå till IKEA. Frågade till och med på stationen hur jag skulle gå. Vänster och så direkt vänster igen. Sen följa skyltarna. Japp...

Dock kom jag iväg lite sent, så det började redan mörkna. Såå jag gick och gick och började inse att det hela blev lite fel, för jag såg aldrig någon IKEA-skylt. Fick till slut hjälp av en grymt snäll tjej som gav mig rätt directions, så sen kom jag ääntligen fram till IKEA. Via en väg som man knappt trodde var en väg. Men jag var ganska glad då. En flaska glögg blev det, pepparkakorna skippade jag för de hade bara gigantiska paket eller lite konstiga kakor. Men jag har hört att det, som i USA, kan finnas i vanliga mataffärer. Så det ska jag testa imorgon. Utan att gå vilse, I hope!

ica
När vi skulle till IKEA i Kina och bestämde oss för att gå istället för att ta taxi kom det en lösdrivarhund när vi gick igenom en park. Den började morra åt oss och närma sig oss så vi fick klättra över en stor grind för att inte bli anfallna. Crazy times.



Ska bli kul att se hur ni kommer fira jul i London! :)



Och btw, hatar att det ska vara så svårt att ge väganvisningar. Vet man inte ska man inte svara liks, stackars personen som går vilse :/
2011-12-17 kl 23:09:20
Blogg/hemsida: http://iiandyr.blogg.se/

Skriv en kommentar här:



Namn:
Spara info?

E-postadress: (bara jag som ser)


Din blogg/hemsida:


Kommentar:


Louise heter jag, 22 år. I slutet av november packade jag ihop mina grejer i en resväska och åkte till London, för att jobba som au pair. Bor i en familj som har två tjejer på 11 och 13 år. Här får du följa mina dagar i storstaden!

dagar i London