Sunday @ Brick Lane

2011-12-05 kl 21:51:11
Igår fick jag äntligen dra ut och träffa lite folk! Mötte upp tre söta tjejer och så drog vi till Brick Lane och Columbia Road. Köpte lite lunch på en marknad och åt på vägen - crêpe med banan och nutella blev det för mig. Mums!

Vi kikade i massa små affärer, och mycket second hand. Jag och Linda blev ganska kära i en glaslykta. Vi kommer säkert gå tillbaka och köpa den, enda problemet är väl bara att den är lite svår att frakta hem tyvärr...

På kvällen bjöd de med mig ut på middag, de var ett större gäng au pairer som skulle gå ut i Islington, där de alla bor (nära Camden ändå). Jag lyckades ta mig med overgrounden själv till Islington. Himla trevlig middag! Vi var 6 svenska tjejer, två tyskar, en dansk och en tjej från Kanada. Supertrevligt och gott! Trerättersmiddag för £20 är inte så illa. Och jag blev galet mätt.

Hade inte så tur med tågen hem däremot, när jag ensam skulle ta mig tillbaka till Camden. Vi var ett tiotal människor som stod på perrongen och väntade på tåget. Det fanns ingen info om när nästa skulle komma... Till slut fick vi reda på att det sista tåget hade gått 22:15, och jag kom till stationen 22:30. KUL! Jag gick upp och frågade vid biljettförsäljningen, och lyckades ta mig hem med tuben istället. Sen hade jag otur och fick vänta länge på bussen hem också. Men hem kom jag, utan att bli allt för lost. Skönt det!


Dessert.

Louise - Living in Turkey
INTE okej att lägga ut en sådanhär bild. Shit va jag blev sugen på chokladpudding och allting annat i choklad också för den delen..

Härligt att du hittar lite svenskar också att umgås med.



Kram Louise
2011-12-08 kl 11:28:15
Blogg/hemsida: http://louisesa.blogg.se/

Skriv en kommentar här:



Namn:
Spara info?

E-postadress: (bara jag som ser)


Din blogg/hemsida:


Kommentar:


Louise heter jag, 22 år. I slutet av november packade jag ihop mina grejer i en resväska och åkte till London, för att jobba som au pair. Bor i en familj som har två tjejer på 11 och 13 år. Här får du följa mina dagar i storstaden!

dagar i London