Packning pågår

2011-11-25 kl 17:31:06
Det värsta med att åka iväg som au pair igen är att jag än en gång måste packa ner typ halva mitt liv i en resväska. Vad som är ännu värre är att shoppingen i USA är så billig, och med mig hem hade jag två stora resväskor, plus en liten kabinväska. Plus fullpackad handväska. Och en av väskorna hade väldigt mycket övervikt. Jag har alltså sjukt mycket kläder, och inte så mycket plats.

Jag är i stort sett klar. Ja, tur är väl det, för som ni ser så är väskorna ganska fulla. I den lilla väskan ska i stort sett bara datorn ner ovanpå, och så en liten extern hårddisk, but that's about it.

I den stora ska det ner en jävla massa skor, plus plattång, hårfön, osv. Fördelen nu är att jag åker direkt till familjen. I USA har man ju en förberedelsekurs i 3 dagar innan man träffar familjen, vilket gör att man gärna vill ha med schampo, duschcreme och sånt. Nu skippar jag i stort sett allt det, och fixar det på plats i London istället. Sparar en hel del plats i väskan. Och vikt.



Skriv en kommentar här:



Namn:
Spara info?

E-postadress: (bara jag som ser)


Din blogg/hemsida:


Kommentar:


Louise heter jag, 22 år. I slutet av november packade jag ihop mina grejer i en resväska och åkte till London, för att jobba som au pair. Bor i en familj som har två tjejer på 11 och 13 år. Här får du följa mina dagar i storstaden!

dagar i London