Laundry day

2012-01-19 kl 17:42:16
Att tvätta åt två stora tjejer är inte så jobbigt. Jag tvättar en gång i veckan här, och oftast på torsdagen. När jag hade samlat ihop all tvätt från tjejerna och mig idag, så är det knappt ens en halv maskin... haha!

Lite skillnad från USA, där jag hade tre värdbarn och USA-mentaliteten att "har man haft något på sig en gång så är det smutsigt". 8-åriga tjejen där kunde lägga något i tvättkorgen som hon bara provat i 5 minuter.

Vet en fredag när jag tittade i ungarnas tvättkorgar där borta och tänkte tvätta. Det låg dock bara några plagg på botten hos alla tre, så det blev inte mycket att fylla maskinen med. När jag sen på måndagen skulle se om jag kunde tvätta då, var alla tvättkorgar överfulla och jag fick köra två maskiner..! Jag undrar verkligen vad som hände där...

Imorgon kan jag kanske lägga till en skoluniform eller två här. Tror det är en av anledningarna att det blir så lite tvätt. Tack skoluniform!


Skriv en kommentar här:



Namn:
Spara info?

E-postadress: (bara jag som ser)


Din blogg/hemsida:


Kommentar:


Louise heter jag, 22 år. I slutet av november packade jag ihop mina grejer i en resväska och åkte till London, för att jobba som au pair. Bor i en familj som har två tjejer på 11 och 13 år. Här får du följa mina dagar i storstaden!

dagar i London