Tänk vad bra att ha en au pair...

2012-03-05 kl 18:00:07
...För om man har en au pair så kan man ju skicka ut den att göra alla konstiga grejer som man själv nog aldrig skulle ha gjort. Jag har t ex en kompis som en gång åkt till skolan för att hämta upp sitt värdbarns ryggsäck. Inte tjejen, utan bara ryggsäcken. Den kunde tjejen tydligen inte ta själv när hon skulle hem till en kompis.

Idag gjorde jag ungefär samma grej. Emmy skulle egentligen åka hem själv med en kompis och stanna hos kompisen. Min värdmamma bad mig åka till skolan för att hämta upp Emmys affisch-grej hon tog med in till skolan idag (det är så blåsigt, hon klarar inte det själv?), och även försäkra mig om att hon hade sitt busskort. Jag var ganska säker på att affischen skulle lämnas i skolan denna veckan, så jag trodde inte hon skulle ha med den hem. Mamman sa att hon inte var säker, så hon ville att jag åkte. Plus ta med pengar till bussen ifall att. Ska tilläggas också att ingen av Emmys kompisar har busskort, för här åker man gratis tills man blir 11 år och det har de nyss fyllt.

Tror knappast mammorna skulle ha gjort detta själva, om de nu var hemma eller hade tid?


Skriv en kommentar här:



Namn:
Spara info?

E-postadress: (bara jag som ser)


Din blogg/hemsida:


Kommentar:


Louise heter jag, 22 år. I slutet av november packade jag ihop mina grejer i en resväska och åkte till London, för att jobba som au pair. Bor i en familj som har två tjejer på 11 och 13 år. Här får du följa mina dagar i storstaden!

dagar i London