Julhelgen

2011-12-27 kl 22:37:16
Jag passade på att ta en liten bloggpaus under julen tydligen. Passade även på att bli sjuk! Såklart. Tydligen en liten tradition jag har, att vara sjuk över nyår. Kan inte säga att jag gillar den traditionen... Förra året gick var jag ute och festade på nyår trots att jag inte kände mig jättebra, och sen var jag sjuk hela tiden till och från, fram till april ungefär. Haha. Otroligt smidigt där. Hoppas inte på en repris som sagt. Vaknade upp igår med halsont, kände mig trött och seg hela dagen, och idag är det ungefär samma. Har mest legat i sängen. Är glad att jag inte direkt jobbar denna veckan, för pappan är hemma. Tur det!

Har haft det väldigt trevligt i jul annars! På juldagen var vi 10 pers här, hade massor av julklappsutdelning och ännu mera mat. Det var mysigt! Jag fick bland annat lite choklad, en halsduk, en mösssa, ett halsband, och åt väldigt mycket mat. Mest kalkon, stuffing, brysselkål och upptäckte Yorkshire puddings! Riktigt gott det. Inte alls pudding, utan mer som någon typ av ugnspannkaka.

Sen blev det repris av jullunchen när vi åkte till ungarnas farmor igår, Boxing Day (Annandagen alltså). Där var även pappans bror, så nu har jag träffat hela släkten ungefär, haha. Farmorn hade inte lika mycket mat, men många rätter ändå. Självklart fanns det kalkon, och även väldigt gott potatismos.

Christmas pudding skulle jag ju testa också såklart! Inte gott alls direkt. Smakar mest sprit? Och en spritfylld kaka, njaeh? Denna puddingen fick vi hos farmorn, och den ser ju fin ut helt klart! Men gott, nej.



Skriv en kommentar här:



Namn:
Spara info?

E-postadress: (bara jag som ser)


Din blogg/hemsida:


Kommentar:


Louise heter jag, 22 år. I slutet av november packade jag ihop mina grejer i en resväska och åkte till London, för att jobba som au pair. Bor i en familj som har två tjejer på 11 och 13 år. Här får du följa mina dagar i storstaden!

dagar i London